maiken

torsdag den 27. januar 2011

Hvidkålssalat og lidt af det andet :)



Jeg er kæmpe fan af hvidkål! Både rå og tilberedt. Det er efterhånden et par uger siden jeg lavede den første gang, og vi har fået det flere gange siden! Eneste minus er at det giver monster meget luft i maven :o)


En stor portion
Et halv hvidkålshoved
en rød peber
en pose ærter fra frost
et bæger creme fraiche
lidt sød fransk sennep eller dijon sennep
salt

Det hele snittes fint og ærtene vendes i når de er kogt og lidt afkølede. 
Kom creme fraiche i og et par skefulde af den valgte sennep. 

Jeg har handlet ind til den helt store tøse-weekend idag. Jeg får nemlig besøg af min søster i weekenden, og det glæder jeg mig meget til! Det er længe siden vi har haft en hel weekend sammen. Jeg kommer til at synde i weekenden, men det er også okay. Det skal der også være plads til :) Vi skal bare hygge, snakke, se film, brodere, skrive brev og helt sikkert spille sims også. Jeg skal nok få tager lidt billeder i løbet af weekenden, men jeg tror ikke jeg overhovedet tænder for computeren. Der skal hygges helt vildt... bare så i ved det :)
Henning skal noget med grøn koncert-menneskerne og så kan jeg oplyse at han nu har smidt 15 kilo. På 9 uger... jeg er bare en super stolt kæreste! <3

Jeg er glad for jeres store interesse omkring min seneste give away, så hvis jeg runder 50 faste læsere så smider jeg en ekstra præmie oveni :)

Ha en dejlig weekend


3 kommentarer:

  1. Jeg er også kæmpe hvidkålsfan! Uhm :)
    Hvad kunne du forestille dig kunne være godt i salaten, hvis ikke man var den store fan af ærter?

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud. Den skal prøves. Man kunne også smide revet gulerod deri (og dermed lave noget der kommer uhyggeligt tæt på en Cole Slaw).

    SvarSlet
  3. Bitten - uhm jeg elsker bare ærter!!! Men man kan vel gøre som man vel. Lad være at komme det i eller måske hakkede friske grønne bønner, eller bare mere peberfrugt? :)

    MODA - Jeg har tænkt samme tanke, men kom også frem til at det så nærmest måtte være coleslaw, men jeg tror helt sikkert ikke at det ødelægger noget :)

    SvarSlet